In een universum hier niet zo heel ver vandaan veroorzaken schurken en monsters een hoop chaos, en is het de taak van iedereens favoriete mechanische mascotte om uit naam van de gerechtigheid eens stevig huis te houden! En om dat te doen neemt hij een leger van zijn Kairobotische broeders met zich mee.
In deze nieuwe ruimtereissim voer jij het bevel over het Kairobot Corps, een moderne brigade van massaal geproduceerde bewaarders van de galactische vrede. Reageer op oproepen om planeten te patrouilleren en schurken te verslaan, om zo je reputatie op te bouwen van meest elitaire interstellaire beveiligingsmacht aan deze kant van de Andromeda!