Een mysterieuze dood van negen Russische wandelaars, wat leidde tot talloze, onbevestigde hypothesen. De speler duikt direct in het grenzeloze landschap van het onherbergzame Oeralgebergte met de taak om erachter te komen wat er echt is gebeurd. In de loop van het verhaal kom je misschien meer speculaties tegen dan verwacht ...