LEGEND BOWL brengt je terug naar de gloriedagen van de pixelachtige voetbalspellen uit het verleden! Geniet van een hybride van arcade-stijl voetbal en simulatie aspecten op en naast het veld. Pas spelers en teams volledig aan om een eindeloze hoeveelheid variatie in je competitie te creëren. Ga het veld op, waar simulatiebesturing met uitdagende gameplay-mechanismen de strijd tot bij jou brengt! Legend Bowl bevat een Exhibition Mode, Tournament Mode, Franchise Mode, Training Camp Mode, en een bootlading aan aanpassingsopties. Stijg jij naar de top van de Legend Bowl?
Kies uit een van de 32 unieke teams in de competitie, elk met unieke spelers en hun eigen statistieken, vaardigheden en behoeften. Spring meteen in een wedstrijd met oefenwedstrijden, of leef het leven van een franchisemanager in de franchisemodus! Maak je eigen coach, meld je aan bij een team en neem je team mee in een volledig schema van 17 weken. Beheer je stadionfaciliteiten, teamroosters en spelersbehoeften, en krijg te maken met de kritiek van de pers. Er is ook een compleet buitenseizoen waarin je je team door pensioneringen, vrije agentschappen, spelersontwikkeling en een volledige 7-ronde draft leidt. Er is ook een toernooimodus voor wie alleen maar constante actie wil!
Hou je van creativiteit? In LEGEND BOWL kun je spelers, coaches en teams volledig aanpassen om je eigen competitie samen te stellen. Kies uit verschillende kapsels, gezichten, vizieren, oorbellen, hoeden, hoofdbanden, handschoenen en meer om een zo uniek mogelijk team samen te stellen. Tweak je roosters en bouw een legendarisch team met behulp van snelheid, behendigheid, versnelling en meer om je een weg door het veld te vechten! Bovendien heeft LEGEND BOWL een realistisch weersysteem. Speel in helder, bewolkt, regen en sneeuw. Pas op dat je niet door de bliksem wordt getroffen!
En dat is nog niet alles - het spel ondersteunt ook couch multiplayer voor maximaal 4 spelers! Ga de strijd aan met je vrienden, of verdeel de verantwoordelijkheden en controle op het veld.