Layers of Fear: Legacy is een psychologische en psychedelische horrorgame over een schilder die als een krankzinnige probeert om een meesterwerk te creëren. Leer over de duistere geheimen uit zijn verleden aan de hand van de zorgvuldig ontworpen persoonlijke voorwerpen die je tegenkomt in de game.