Loretta is huisvrouw. Walter is schrijver. Allebei zijn ze afkomstig uit het mondaine New York van de jaren 40 maar wonen inmiddels in een vervallen huis op het zuidelijke platteland. Ze hebben weinig succes, veel financiële problemen en een moeilijke relatie. Maar als Loretta erachter komt dat haar man haar ontrouw is en een vette levensverzekering op haar naam staat, begint een akelig plan vorm te krijgen. Jij mag beslissen hoe ver ze gaat.
Word medeplichtig aan de misdaden van Loretta in een door haarzelf gemaakte nachtmerrie. Praat met lokale inwoners via allerlei dialoogopties, ontdek middelen om nieuwsgierige buren het zwijgen op te leggen, herstel van het verraad tijdens een liefde die verkeerd afliep en besluit hoe het verhaal van Loretta moet eindigen. Trek jij je nergens wat van aan of neem jij op niet mis te verstane wijze wraak op iedereen die je dwarszat?
De vele vertakkingen en meerdere eindes zorgen voor een persoonlijke ervaring en mogelijkheden om opnieuw te spelen. Beslis over het lot van Loretta en ontdek wat de gevolgen voor haar zijn. Aan wiens kant sta jij in dit verhaal zonder helden?
Los cryptische raadsels op, duik in het besmette verleden van Loretta en ontdek hoe wanhopig ze de controle over haar leven wil terugkrijgen.
Loretta is een echte film noir, maar is ook een eerbetoon aan de fantastische makers van griezelverhalen zoals Andrew Wyeth, Stephen King, Vladimir Nabokov en Alfred Hitchcock.