Claire werkte lange tijd als historicus en archeoloog aan een vooraanstaande universiteit. Toen ze haar levensloop verkoos, dacht ze dat ze op zoek zou gaan naar oude schatten, maar in plaats daarvan al haar tijd aan lezen besteedde. Op een dag merkte Claire een merkwaardig toeval op. Had ze echt een schatkaart van de oude Tonauak-mensen ontdekt? Dus zonder een seconde na te denken ging ze op zoek naar de schat. Ze had zo lang gewacht en kon haar kans niet missen.