Jack is een nederige beer met een simpele droom: de natuur in zijn oude glorie herstellen met behulp van zijn trouwe bijl en zijn dierenvrienden. Hak je een weg door machines, sla wat verstand in verspillende mensen en werk met gekke bosbeesten om de sinistere plannen van de opkomende industriële gigant Evil Works te dwarsbomen.