Lunar Axe is een point-and-click avonturenspel met locaties en verhaal geïnspireerd door echte plaatsen met ongelooflijke handgetekende kunst. Het verhaal begint nadat een enorme aardbeving de stad op zijn grondvesten doet schudden, waardoor je vast komt te zitten in de ruïnes van een ingestort gebouw. Nu moet je een manier vinden om uit dit verlaten huis te ontsnappen, het mysterie achter de vreemde trillingen ontrafelen en de beschermgeest van een mystiek artefact ontmoeten.
Los puzzels op en verken verschillende omgevingen om een mystiek wapen te vinden en ontdek het mysterie achter de aardbevingen die de stad verwoesten.