M.A.C.E. is een klassieke 2D-ruimteshooter.
Verborgen voorwerpen (wapens, bommen, energie), upgradebare wapens en accessoires, zoals raketten en teamgenoten, helpen de vijand te verslaan in moeilijke gevechten.