Maid of Sker is een first-person survival-horror dat zich afspeelt in een afgelegen hotel met een macabere geschiedenis uit de Britse folklore. Gebruik uw sluiptechnieken om de dood te ontlopen, alleen gewapend met een defensief geluidsapparaat en te midden van een sekte van op geluid gebaseerde AI-vijanden.
Het verhaal dat zich afspeelt in 1898 en geïnspireerd is door het spookachtige Welshe verhaal van Elisabeth Williams, gaat over een familie-imperium dat berust op marteling, slavernij, piraterij en een bovennatuurlijk mysterie dat het terrein van het hotel verstikt.