Een cybercrime hackingthriller die zwarte, droge humor mengt met een aangrijpend verhaal dat vanaf de allereerste zaak boeit. Nadat de overheid de BLU Pill-wet heeft geïntroduceerd en de geheime dienst M17 opnieuw heeft ingevoerd, zijn alle online persoonsgegevens toegankelijk voor de heersende machten. Mainlining plaatst vraagtekens bij techno-ethiek en het feit dat bedrijven inzage hebben in persoonsgegevens. Wat als iemand anders de sleutel daartoe in handen krijgt?