We bevinden ons in het tijdperk van terraformaties. Onze wereld, de aarde, is gered nadat ze ineengestort was door radioactieve besmetting en de uitputting van natuurlijke bronnen.
Mensen koloniseren met succes nabijgelegen planeten en gebruiken technologie om deze onherbergzame en vijandige plaatsen om te vormen. Voor de eerste keer in ons bestaan zijn we in harmonie met alles.
Maar onze activiteit en vooruitgang heeft de aandacht getrokken van enorme doorgedraaide monsters die niets anders willen dan planeten verwoesten en steriliseren door al het leven te vernietigen.