Lang geleden leefde het Steniaanse ras in harmonie op de planeet Xelarvis, geholpen door hun mecha's. Maar alles veranderde toen het Kaxeder-ras arriveerde. Ze vielen de wereld binnen met de bedoeling haar te vernietigen en te veroveren. Het Steniaanse leger werd verslagen, waardoor ze gedwongen werden te vluchten en hun toevlucht te zoeken in een oude nederzetting in de bevroren regio. De hoop leek verloren toen de tegenstander het bevroren gebied begon te bezetten - verloren, dat wil zeggen, behalve voor één enkele Stenian piloot die terugvocht, ook al was hij alleen.
Ondanks dat hij alleen was, weerde de Stenian piloot het Kaxeder-leger af en vernietigde de generatoren van de technologie die verantwoordelijk waren voor het uitputten van het leven op de planeet. Na het ontdekken van de locatie van de piloot, handelt het hoofdkwartier van de Kaxeder nu snel om zijn rooftocht te stoppen.
Na enkele maanden bereikte de Stenian piloot de Kaxeder-nederzetting in het vorstgebied. De nederzetting werd zwaar bewaakt in een poging om de komst van de laatste Titan Mecha van het Steniaanse ras tegen te houden.
Je moet vijandelijke mecha's en doelen zoals brandstoftanks, generatoren, atoomreactoren en vijandelijke kernen vernietigen in intense 3D-gevechten met diepe sci-fi sferen en meeslepende soundscapes. Om je te helpen kun je verschillende mecha's selecteren en hun uitrusting tunen.