In 2013 werd de wereld verwoest door een apocalyptische gebeurtenis, waarbij de hele mensheid bijna uitgeroeid werd en de aarde in een giftige woestenij veranderde. Een paar overlevenden zochten hun toevlucht in de diepe gangen van de metro van Moskou. Er brak een nieuwe Duistere Tijd voor de mensheid aan.
Het is het jaar 2033. Een hele generatie is nu ondergronds geboren en opgegroeid en hun belegerde Metro station-steden vechten om te overleven. Ze vechten tegen elkaar en tegen de verschrikkingen die buiten op de loer liggen.
Jij bent Artyom, geboren in de laatste dagen vóór het vuur, maar onder de grond opgegroeid. Je hebt nog nooit de stad verlaten, maar dan gebeurt er iets noodlottigs waardoor je op een wanhopige missie besluit te gaan naar het hart van het Metro-systeem om de laatste overlevenden van de mensheid te waarschuwen voor een verschrikkelijk dreigend gevaar.
Maar zullen ze wel naar je luisteren? Maar in plaats van dat ze zich samen verdedigen, zijn de partijen van de Metro in een strijd om de ultieme macht verwikkeld: een doemdagwapen uit de kluizen van het leger in D6. Een burgeroorlog staat op het punt van uitbreken. En de mensheid kan voor immer van de aardbodem verdwijnen.
Met de epische campagnes voor één speler uit zowel Metro 2033 als Metro: Last Light, ga je in Metro Redux op reis van de vergeten catacomben onder de metro naar de verlaten woestenij boven de grond, waar jouw acties het lot van de mensheid zullen bepalen.
En wie de voorkeur gaf aan de meer op survival-horror gerichte gameplay van 'Metro 2033' kan beide campagnes in de stand 'Survival' spelen, een langzaam gevecht om te overleven boordevol gevaren. Wie meer aangetrokken wordt door de meer op actie georiënteerde gameplay van 'Metro: Last Light' kan de 'Spartaanse' stand proberen, waarin Artyom allerlei krachtige vechtvaardigheden bezit.
Dankzij de eveneens inbegrepen Ranger-stand, die een extra meeslepende ervaring biedt, en alle eerder uitgebracht DLC's, staat Metro Redux garant voor meer dan 50 uur fantastische first person-shooter gameplay voor een ongelooflijke prijs.