Mineko's Night Market is een game waarin de Japanse cultuur de hoofdrol speelt en die tegelijkertijd een hartverwarmend verhaal vertelt over vriendschap, traditie en heel veel katten.
Jij speelt Mineko, een nieuwsgierig meisje dat net is aangekomen in haar nieuwe huis op een worstelend Japans ogend eiland aan de voet van de berg Fugu. De bijgelovige bewoners van het eiland aanbidden de zonnekat, Nikko. Wat altijd werd beschouwd als een mythe heeft de stad in verwarring gebracht, nu er de laatste dagen steeds meer eilandbewoners zijn die Nikko gezien denken te hebben.
Ontdek de geheimen en breng het worstelende dorp terug naar zijn oude glorie. Ondertussen leef jij gewoon je dagelijkse leventje, vervul je verschillende taken, ga je op vrolijke missies en maak je eigenaardige voorwerpen ter voorbereiding op de wekelijkse nachtmarkt!