Minit is een eigenzinnig miniavontuur dat per keer zestig seconden duurt. Ga de deur uit om bijzondere types te helpen, allerlei geheimen te ontdekken en gevaarlijke vijanden te verslaan, allemaal om die vervelende vloek op te heffen die ervoor zorgt dat elke dag maar één minuut duurt.