De straten van Ramezia worden bevuild door inkt en bloed. Heksen moeten verbrand worden en zonden veroordeeld. Stap in de schoenen van zuster Semilla om de zuilen van ketterij neer te halen in Minoria, een actie-platformer van de makers van Momodora.
Het verhaal speelt zich af tijdens de vierde heksenoorlog. Het is een tijd van fanatieke religieuze strijd. Het Sacred Office, een machtige organisatie die een inquisitie leidt tegen ketterij, voert een grote zuivering uit onder de zondaars die de mensheid bedreigen. Degenen die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van een mysterieuze ceremonie die ingaat tegen de regels van de kerk, worden 'heksen' genoemd. De zusters Semilla en Fran, missionarissen in dienst van de kerk, gaan op pad om de ceremonie van de heksen te dwarsbomen en het gewone volk te beschermen tegen ketterij die de status quo bedreigt.
Minoria is de nieuwste en meest ambitieuze game van Bombservice, en een spiritueel vervolg op de Momodora-serie. Fans van Momodora ontdekken bekende aspecten in het ontwerp en de gameplay-onderdelen terwijl ze de fijne kneepjes van afweren, ontwijken en verschillende spreuken onder de knie krijgen. Minora is nu beschikbaar in HD, met een mix tussen 2D met de hand geschilderde achtergronden en cel shaded personages. Daarmee gaat Minoria op dezelfde voet verder als andere titels van Bombservice op console.