Molecats is een uitdagende puzzelgame met indirecte besturing dat zich afspeelt in de eigenzinnige en prachtige wereld van… Molecats!
Molecats zijn een soort kruising tussen katten en mollen. Het zijn klungelige figuurtjes die dol zijn op paddenstoelen, marcheren en avonturen! Molecats besteden hun tijd voornamelijk aan graven in grotten en het verzamelen van heerlijke paddenstoelen en glimmende relieken. Soms raken ze daarbij verdwaald.
Jouw doel is om de Molecats door de ondergrondse tunnels te begeleiden door de omgeving te besturen en hun pad te veranderen. Onderweg komen de Molecats allerlei gevaarlijke valstrikken, enge monsters en slinkse uitdagingen tegen, maar ook een heleboel vreemde en interessante personages.