Monkey Wall is een actie-puzzelsgame. Kies een personage en begin de training.
Je kiest uit vier personages, elk met keuze uit vier verschillende outfits, en probeert de training te voltooien.
Je moet snel de pose aannemen van het gat in de muur. Beweeg op het ritme van de muziek. Probeer een zo hoog mogelijke score te halen en het tempo bij te benen. De game gaat steeds sneller.