Monster Hunter Stories
Monster Hunter Stories is een RPG die zich afspeelt in de wereld van Monster Hunter en deze op nieuwe en onverwachte wijze uitbreidt! Je jaagt niet meer op monsters, maar brengt ze groot! In dit diepgaande verhaal over helden die bekendstaan als Monster Riders, leef je samen met monsters en vorm je levenslange banden met ze. Het eerste deel van de Monster Hunter Stories-serie is terug, volledig in het Japans en Engels gesproken, met allerlei extra functies, waaronder een nieuwe Museum-modus waarin je naar muziek kunt luisteren en concepttekeningen kunt bekijken. Zo duik je nog dieper in de wereld van Monster Hunter Stories.
Jij bent de held van het verhaal, geboren in een dorp vol Riders die als beroep monsters grootbrengen. Je zult heel wat beproevingen doorstaan wanneer je je dorp verlaat om aan een avontuur te beginnen en een betere Rider te worden. Je bestemming: de wereld van de Hunters, die hun brood verdienen door op monsters te jagen. Hoewel ze er een compleet andere levensstijl op nahouden, moet je leren samen te werken met de Hunters om de Hunters en Riders uiteindelijk dichter bij elkaar te brengen.
Het verhaal neemt een duistere wending wanneer de zogenaamde Black Blight opduikt, een ramp die de hele wereld bedreigt en vreedzame levens overhoop gooit die men voorheen als vanzelfsprekend zag. Zowel Riders als Hunters worden op de proef gesteld wanneer ze dit gevaar het hoofd bieden.
De sleutels om de wereld te redden zijn de Kinship Stone en zijn verborgen kracht, evenals de waarheid achter de 'legende van Redan', die het eeuwenoude geheim achter de oorsprong van de Riders beschrijft! Tijdens je epische reis ontdek je de ware betekenis van verwantschap, die groeit naarmate je banden sterker worden! Betreed de wereld van Monster Hunter Stories, er staat je een verhaal over vriendschap en overwinningen te wachten!