Monster Rancher 1 & 2 DX
・Exclusieve monsters uit verschillende landen toegevoegd aan de game! ('Monster Rancher 2')
・'Fast Forward' (Doorspoelen) toegevoegd, waarmee je sommige scènes kunt overslaan, en 'Training Records' (Trainingsrecords) om je eerdere acties bij te houden!
Je kunt allerlei monsters verzamelen, trainen en met ze vechten, net als in de oorspronkelijke 'Monster Rancher'-games.
Dit is je kans om de zeldzame monsters die je eerder niet kon krijgen op te voeden!