Moon Dancer is een verticaal scrollende shmup met opwindende lock-on lasers.
Bedien de jager "Moon Dancer" uitgerust met schoten en lock-on lasers om de vijand te verslaan.
In deze game moet je snel de vijanden verslaan die de een na de ander verschijnen.
Het kenmerk van dit spel is de balans die prioriteit geeft aan het aanvallen van de vijand in plaats van het vermijden van kogels.
Er zijn twee soorten muziek inbegrepen: de originele versie van HIROKKEY en de chiptune-arrangementversie met de NES-geluidsbron van Taku Shiiba.