De game heeft een ruime keuze aan tracks, waarvan de track een unieke set landschappen en landschappen heeft. Van stoffige woestijnen tot modderige bossen en besneeuwde bergen, je test je rijvaardigheid in verschillende omgevingen.
De fysica van het spel is realistisch en begrijpelijk, waardoor je je motorfiets volledig onder controle hebt. Je kunt in bochten leunen, op rechte stukken spannen en spannende stunts in de lucht uitvoeren.