MUTAZIONE is een adventure-game waarin persoonlijk drama net zo zwaar weegt als het grootschalige avontuur.
Verken je omgeving als de 15-jarige Kai, die net is aangekomen in de vreemde en geheimzinnige gemeenschap Mutazione om voor haar zieker grootvader Nonno te zorgen.
Meer dan honderd jaar geleden sloeg de meteoor 'Maandraak' in op een tropisch vakantieresort. De meeste inwoners kwamen om, maar de overlevenden begonnen vreemde mutaties te vertonen... De reddingsmissies trokken zich al snel terug, en degenen die in de muterende omgeving achterbleven, richtten de kleine en afgezonderde gemeenschap Mutazione op.
Honderd jaar later, in het heden, speel je de 15-jarige Kai wanneer ze naar Mutazione reist om haar stervende grootvader te verzorgen. Maar het is niet allemaal zo simpel als het lijkt... Nonno heeft andere plannen voor Kai; geheimen en verraad schuilen onder het vriendelijke gezicht van de gemeenschap; en een akelig, vogelachtig figuur blijft telkens opduiken in Kais dromen.
Ze overleven een apocalyptische meteoorinslag, maar overleven ze het drama in hun dorpje?