Myths of Orion: Light from the North
Lang geleden, in een rijk van Orion, verzamelde een krachtige, maar hebzuchtige tovenaar kennis van over de hele wereld. En zo ontstonden de drie boeken: boeken over kennis, recht en magie. De boeken gaven hem ultieme krachten. Maar hij gebruikte ze niet om te bloeien, maar voor chaos!
Op een dag verzamelde de machtige tovenares Salina al haar kracht en moed en stal de Boeken van de Tovenaar.
In het holst van de nacht nam ze de boeken en haar kind, baby Meredith, mee en rende ver, ver weg naar het noorden, naar het huis van haar zus Ariel - helemaal aan de rand van de wereld. Ze kon alleen maar hopen dat de tovenaar ze daar niet zou vinden. En dus gingen de jaren en decennia voorbij... tot op een dag...