Naught is een platformvideospel met een unieke besturing waarin je de omgeving draait om de zwaartekracht aan te passen en het hoofdpersonage, Naught, te leiden door labyrintlevels vol verborgen plekken en geheimen.
Met gevarieerde, dynamische gameplay verkent Naught 40 levels waarin hij gevaren en uit de schaduwen opduikende vijanden ontwijkt, verborgen plaatsen ontdekt, lichtzaden verzamelt die hem toegang geven tot afgesloten gebieden, en diamantfragmenten vindt die enorme kracht bezitten. Op dit avontuur wordt hij vergezeld door de Geest van de Boom, die hem helpt zijn weg te vinden door zeer nauwe en complexe labyrinten. Je kunt ook een tijdsuitdaging spelen in elk level.
In Naught ontdek je een ondergrondse wereld vol licht en schaduwen, verbonden met het spannende verhaal van ons personage: een ontwaakte ziel die de schaduwen moet trotseren om te beschermen wat hem dierbaar is.