Newt One beloont spelers voor hoeveel leven ze brengen in de gamewereld, niet hoeveel leven eraan wordt onttrokken. Ervaar je vooruitgang door kleur- en muziekzwelling in de gamewereld terwijl je speelt als Newt - een nieuwe toon in het muzikale land van Groovy Hue, dat wordt geteisterd tot de Grote Slaap. Breng deze slapende, stille wereld tot nieuwe hoogten van kleur en muziek in deze kleurrijke en ontspannende 3D-platforming-reis vol vrolijkheid, muziek en vriendschap.