Night Trap is volledig opnieuw gemaakt en heeft een beeldkwaliteit als nooit tevoren. De game is oorspronkelijk ontwikkeld door Digital Pictures in 1987 en uitgebracht in 1992.
Night Trap vertelt het verhaal van vijf tienermeiden die een weekend doorbrengen in huize Martin. Als lid van het Special Control Attack Team is het jouw taak het huis in de gaten te houden en de meiden te beschermen met behulp van camera's en valstrikken. Het huis wordt namelijk belaagd door vampiers!
Night Trap - 25th Anniversary Edition bevat ook nieuwe elementen, zoals verwijderde beelden, twee documentaires, het nieuwe theater waarin je alle verhaalgerelateerde video's ongestoord kunt bekijken, een nieuwe Survivor-spelstand waarin je vaardigheden op de proef worden gesteld en een kijkje achter de schermen. In Night Trap - 25th Anniversary Edition kun je het prototype Scene Of The Crime voor het eerst in de geschiedenis volledig spelen.