Ninja or Die: Shadow of the Sun
De ondergang vanuit de hemel: dat is het lot dat de mensheid wacht. In Edo, Japan is deze enorme ramp voorspeld door een nogal onwaarschijnlijke persoon: een meesterdief. Jouw moeder.
Jij bent een gewone zakkenroller, die door de ramp is veranderd in een levensgevaarlijke ninja met bliksemsnelle behendigheid. De ramen-verkoper wordt een samoerai. De maiko wordt een dodelijke geisha. Jouw domein van kleine criminaliteit wordt een chaotische neonwereld van shogunkastelen, magische vallen en sluipmoordenaars met parachutes. Iemand heeft je gevangen in een chaoslus... als het niet is om je te doden, dan wel om je tegen iets nog ergers te beschermen.
Dompel jezelf onder in de nostalgische schoonheid van deze levendige Japanse pixelart die de instortende kastelen, skeletachtige wouden en folkorepersonages van het Edo-tijdperk met brute elegantie tot leven brengt.