Op een doodgewone avond in november is Jamie getuige van een bovennatuurlijke gebeurtenis. Kort daarna wordt hij naar Aliorbis gebracht, een mysterieuze alternatieve versie van de aarde waar magie en wetenschap harmonieus naast elkaar bestaan. Dit is de plek waar al onze legendes zijn ontstaan.
Hier leert Jamie dat hij een zogenaamde 'Bezoeker' is: iemand die de barrière kan oversteken tussen zijn wereld en Aliorbis. Binnen de kortste keren maakt hij deel uit van SEEK, een organisatie die misdrijven onderzoekt die een bedreiging vormen voor beide werelden. Tijdens zijn avonturen bij SEEK leert Jamie steeds meer over de duistere, bizarre verleden van de organisatie, vol corruptie en chaos. Hij begint zich af te vragen of hij zich wel aan de goede kant van dit verhaal bevindt.
Kruip in de huid van Jamie en andere personages met unieke eigenschappen en achtergronden, verken gedetailleerde, buitenaardse verhalen, los puzzels op en onderzoek gruwelijke misdrijven.