Nubla stelt een avontuur voor dat begint in de zalen van het Thyssen museum.
We volgen hem en beginnen aan een reis die ons meeneemt op ontdekking naar de wondere wereld van Nubla, vol raadsels en vergeten plekken. Wie heeft er niet van gedroomd om zich in een van de schilderijen aan de muur van een museum te storten en zich in een onbekende wereld te wagen?
Doorheen dit eerste hoofdstuk van Nubla is het onderliggende thema van ons spel de constructie van identiteit, iets dat we zullen ontdekken van het conceptualiseren geïnspireerd door de kunst, vele uitdagingen in de vorm van puzzels die we tegenkomen, het ontdekken van de vergeten wereld van Nubla.
Nubla is niet alleen een spel, maar ook een interessant educatief project dat kunst, technologie en nieuwe verhalen met elkaar in dialoog brengt. Het genereert, op bepaalde manieren, een herinterpretatie en creatieve visie van de werken van het museum. Achtergronden, personages en spelmechanismen zijn geïnspireerd op werken en artistieke stijlen, en brengen de wereld van de kunst op een speelse en leuke manier.