Jouw taak Munch te helpen zijn mede-proefdieren te redden. Die zullen Munch trouw blijven en op hun beurt zijn ontsnapping mogelijk maken. Eenmaal bevrijd, sluit Munch zich aan bij Abe en samen worden ze door de wijsheid van de Almighty Raisin gestuurd om hun ultieme doelen te bereiken. Ze leren hoe ze door samenwerking hun doelen kunnen bereiken. Munchs droom is zijn soort te behoeden voor uitsterven. Die van Abe is zijn Mudokon-maatjes redden.