Door avontuurlijke verkenning, verhalen en vlijmscherpe gevechten ontdekt de speler een vreemde wereld en zijn inwoners, onder wie Olija, een raadselachtige dame aan wie Faraday zich na verloop van tijd verbindt. Olija is een verhaal over de confrontatie met het onbekende, geïnspireerd door stoere verhalen en filmische avonturengames.