Maar dat gaat niet gebeuren.
Op een mooie herfstdag ontdekken Tess Devine en haar moeder Opal een voorraad oude notities en brieven die zorgvuldig zijn opgeborgen op de zolder van hun huis. Aanwijzingen over grote familiegeheimen, inbraken die tientallen jaren geleden hebben plaatsgevonden, een verloren schat ergens in de buurt van de Canadese grens... Wat ze ontdekken, leidt naar een veel duisterder mysterie, dat maar beter onaangeroerd kan blijven.
In Open Roads beginnen Tess en Opal aan een roadtrip-avontuur om een serie lang verlaten familie-eigendommen te verkennen en het verleden te ontdekken. Ze doorzoeken de ruïnes van deze plekken met begraven herinneringen, dingen die Opal al jaren probeert te vergeten. En tijdens deze zoektocht ontdekken ze niet alleen de waarheid die ze zoeken, maar ook elkaar.