Opus Castle is een 3D-horrorspel met het verhaal gebaseerd op de echte tragische geschiedenis van het kleine kasteel aan Apa Street, gelegen in de stad São Paulo, Brazilië.
De speler moet de geheime kamers en omgevingen van Castelinho verkennen en de beroemde bovennatuurlijke verschijningen, geluiden uit het niets en de klaagzangen van geesten uit het verleden tegenkomen. Ondertussen word je wakker in een van de kamers naast een lichaam doorzeefd met kogels.