PIPELINE PANIC
In een niet zo verre maar dystopische toekomst is de energiecrisis in de wereld alleen maar erger geworden en bevinden de weinige resterende hulpbronnen die nog beschikbaar zijn om te worden aangewend zich op afgelegen en onherbergzame locaties. De wereld is overgeschakeld van olie en gas naar een nieuwe hulpbron die diep onder het aardoppervlak wordt opgepompt. Hoewel dit zeer radioactieve gas veel krachtiger is dan andere fossiele brandstofbronnen, heeft het een nare bijwerking. Giftig en dodelijk voor mensen zonder veiligheidspak, veroorzaakte het ook mysterieuze en groteske mutaties in voorheen onschadelijke soorten. Deze beestjes groeiden uit tot enorme proporties en ontwikkelden een grove vorm van intelligentie die erop uit was alle menselijke inspanningen te vernietigen om de radioactieve gassen in bruikbare brandstof te veranderen.