[Het verhaal]
'PROJECT ZERO: MAIDEN OF BLACK WATER' komt voor het eerst naar Nintendo Switch om de twintigste verjaardag van de horror/adventure-serie PROJECT ZERO te vieren.
Een unieke religie vond hier zijn plek met een geloof waarin water als een godheid werd aanbeden. Hier vonden volgens de geruchten veel gruwelijke incidenten en mysterieuze verschijnselen plaats.
Het spel verweeft het mysterieuze verhaal van drie hoofdpersonen: Yuri Kozukata, Miu Hinasaki en Ren Hojo. Elk van hen verkent het onheilspellende Mt. Hikami, een plek waar velen hun einde vonden, en alle geheimen die hier zijn verborgen.
Spelers gebruiken de Camera Obscura, een speciale camera die wraakzuchtige geesten kan afweren en hun krachten kan verzegelen, om Mt. Hikami en de talrijke incidenten uit het verleden te onderzoeken.
Het verhaal is onderverdeeld in verschillende missie, elk met een nieuw hoofdpersoon.
Naast het verzegelen van de kwade geesten die je aanvallen, kun je met de Camera Obscura ook verborgen dingen onthullen die het menselijk oog niet kan waarnemen, om zo verloren voorwerpen terug te vinden.