Pathfinders willen graag meer weten over de geschiedenis van de mensheid. Ze hebben verschillende beschavingen uit het verleden bestudeerd.
Met de steun van de wetenschapper Albert New reizen ze door ruimte en tijd en bezoeken ze deze oude volkeren persoonlijk.
Hun doel is om relikwieën van elke beschaving te verzamelen en een museum van menselijke herinneringen te creëren.
Om dit te bereiken, moeten ze gevaarlijke paden bewandelen, obstakels, vallen en vijanden overwinnen.