Kunst imiteert de dood
Stap in een levende geïllustreerde wereld geïnspireerd door verlichte handschriften en gedrukte houtsneden in een tijd waarin Europa zich op een kruispunt van grote religieuze en politieke veranderingen bevindt. Treed in de voetsporen van Andreas Maler, een meesterkunstenaar te midden van moorden, schandalen en intriges in de Beierse Alpen.
Ervaar het Europa van de 16e eeuw zoals de meesterkunstenaars van die tijd het zagen. Kunst geïnspireerd door belangrijke verlichte handschriften en de eerste gedrukte boeken wordt een levende, ademende wereld in Pentiment.
Kies verschillende academische en sociale achtergronden en ontmoet een kleurrijke cast van personages terwijl je de verhalen en geheimen ontdekt in het kleine Beierse stadje Tassing en de nabijgelegen abdij van Keirsau.