Phantaruk combineert survivalhorror met avontuur- en sluipmechanieken. Je krijgt gegarandeerd de rillingen over je lijf als je vecht voor je leven.
Voor een lange tijd is de mens beperkt geweest door de limieten van het menselijk lichaam. De meesten hebben hun imperfectie geaccepteerd, maar enkele mensen hebben gezocht naar bevrijding. Het streven naar de creatie van een post-humaan bestaan is de drijvende kracht achter H+ Corporation. Binnen de muren van dit bedrijf zijn technologie en homo sapiens één geworden: een organisme dat zich heeft ontdaan van de biologische zwaktes van de mens.
Je gaat aan boord van het ruimteschip Purity--02 – prime-complex van de H+ Corporation. De droom verandert al gauw in een nachtmerrie zodra je je realiseert wat er van Purity--02 is geworden. Het onderzoeksschip is een dodelijke, verlaten val geworden. Om van het schip te ontsnappen moet je de mysteries van het schip onderzoeken. Met elke minuut wordt de kans om te overleven kleiner.
Je bent geïnfecteerd met een parasiet die dodelijke gifstoffen uitstoot en je vecht tegen de chaos die zich in je lichaam bevindt. Er is echter nog een groter gevaar waarvoor je moet oppassen. Er loopt namelijk een beest rond in het schip. Een beest dat men kent uit fabeltjes en oude mythen. Het kan in elke schaduw rondsluipen en zich achter elke hoek verschuilen. Elke stap kan fataal zijn. Je moet de infectie overleven.