EEN VERHAAL OVER MENSEN
Pine is een actie-avontuur in een open wereld. In de prachtige wereld Albamare kruip jij in de huid van Hue, een slimme jongeman. Ga op avontuur, ruil en vecht je een weg door een weelderige wereld vol wezens die veel slimmer zijn dan mensen.
Terwijl je op zoek gaat naar een nieuw thuis voor je stam om zich te vestigen, zul je je moeten bezighouden met de grootschalige ecologie van Albamare. Bereid je voor door te verkennen, ruilen, praten, knutselen en vechten in zes verschillende biomen, met en tegen allerlei soorten die je niet alleen zullen helpen.
In Pine zullen dingen gebeuren in de open gamewereld, zelfs zonder jouw betrokkenheid. Alle organismen leven en zullen proberen wat ze kunnen om te overleven. Je kunt ervoor kiezen om bevriend te raken met een soort, samen met ze te vechten, of ze juist aanvallen, hun voedsel stelen of ze dwingen hun huidige habitat te verlaten. Dit alles heeft invloed op het ecologische spectrum van de wereld.