Pine is een interactief en emotioneel kort verhaal dat zonder woorden wordt verteld via handgetekende animatie en muziek, ontworpen om in één keer uit te spelen.
Het gaat over een houtbewerker die rouwt na het overlijden van zijn vrouw. Hij leeft nu alleen op de open plek waar hun thuis was en probeert de draad van zijn leven op te pakken.
Tijdens zijn dagelijkse klusjes in de tuin en het sprokkelen van hout voor de volgende winter wordt hij afgeleid door herinneringen aan de gelukkige tijden van weleer. In een wanhopige poging haar niet te vergeten kerft hij deze herinneringen als prachtig houtsnijwerk in het hout dat hij verzamelt.
Pine is een verhalende game die draait om toegankelijke, pakkende interacties die je meenemen in het leven van de houtbewerker. Door de betoverende puzzels en minigames komen de herinneringen aan gelukkiger tijden tot leven, terwijl de klusjes benadrukken hoe moeilijk hij het vindt om het leven weer op te pakken.