Pocket Rumble bevat alle gameplay-elementen die traditionele vechtgames zo goed maken, maar is echt heel eenvoudig te spelen. Ervaren spelers kunnen de game snel leren en zich concentreren op de diepere strategische elementen. Nieuwkomers kunnen alle kneepjes van het vechtvak leren zonder dat ze overspoeld worden en iedereen kan een vaardige vechter worden zonder uren door te brengen in de trainingstand.