Een heksje is opgesloten in een kerker vol vallen en dodelijke rondzwervende vijanden. Het is aan jou om haar te helpen ontsnappen! Pocket Witch is aan nauwkeurig platformspel dat wordt gepresenteerd in retropixelartstijl, waarin het heksje uit de titel een aantal uitdagingen op één scherm krijgt voorgeschoteld. Met deze hersenkrakers kan ze de kwade tovenaar dwarsbomen die haar gevangen heeft genomen.