Met Portal en Portal 2 brengt The Companion Collection alle baanbrekende gameplay, donkere humor en verkenning waardoor de serie al honderden awards in de wacht heeft gesleept, naar de Nintendo Switch.
In Portal gebruik je een extreem experimenteel portaltoestel om fysieke puzzels op te lossen en uitdagingen te voltooien. Verplaats objecten – en jezelf – door de ruimte om je een weg te puzzelen door de mysterieuze Aperture Science Laboratories.
Portal 2 brengt je terug naar de Aperture Laboratories, waar je het opnieuw moet opnemen tegen de dodelijk vernuftige, megalomane A.I. GLaDOS. Maak kennis met een uitgebreide reeks personages terwijl je jezelf een weg denkt door gevaarlijke, nooit eerder geziene zones van de laboratoria en een ruimer gamma aan puzzels. Portal 2 bevat bovendien een coöpstand met een lokale, splitscreen- en online multiplayer zodat je samen met een vriend met portals kunt denken.