Princess Maker 2 Regeneration
"Princess Maker" is een opvoeding simulatie waarin je een vader bent die een prinses moet opvoeden. Dit spel geniet ook nu nog grote populariteit en was het eerste in z'n genre.
Van die spellen is "Princess Maker 2" het meest populair, en sinds het spel "Princess Maker 2" (versie PC-9801) voor het eerst uitkwam in 1993 is alweer 30 jaar verstreken.
Dit spel is gemaakt ter gelegenheid van dat jubileum, en Takami Akai, die de productie van de ""Princess Maker"" serie bij GAINAX regisseerde en ook aan het karakter design werkte, heeft de graphics in een nieuw jasje gestoken.
"Princess Maker 2" is een opvoedingssimulator waarin jij de vader wordt van een prinses die door de sterren is gegeven.
Je moet haar 8 jaar lang opvoeden vanaf de leeftijd van 10 tot 18 jaar. In het spel doet jouw prinses allerlei ervaringen op en wordt ze volwassen. Elk meisje droomt ervan om prinses te worden, maar welke toekomst ze tegemoet gaat hangt af van haar opvoeding. Dus, welke droom ga jij voor dit meisje werkelijkheid maken?