Prison Simulator
Prison Simulator is een first-person simulatiespel waarin je een maand voor je gewenste promotie de rol speelt van een gevangenisbewaarder. U moet steeds complexere taken in de gevangenis uitvoeren, waarbij u een evenwicht moet vinden tussen de beoordeling van de administratie en de tevredenheid van de gedetineerden. In het spel speel je de rol van een gevangenisbewaker en het is alleen aan jou of je besluit de wet te gehoorzamen of deze plek en mensen je volledig laat corrumperen. Immers, wie zei dat je een voorbeeldige boswachter moest zijn? Misschien handel je liever met gevangenen, help je ze smokkelen en wed je liever op de uitkomst van gevechten in de gevangenis? Iedereen houdt er tenslotte van om wel eens lol te hebben. Zeker op een trieste plek als deze, waar jij ook de baas bent. Of dat denk je tenminste. Dus hoe? Kies je ervoor om de regels te volgen, smokkelwaar te onderscheppen, gevangenen te tellen, ze aan het werk te sturen, in hun basisbehoeften te voorzien en gevangenisbendes onder controle te houden? Ga je naar de donkere kant? Wat je ook besluit, onthoud dat je acties zowel de instelling zelf als de gedetineerden zullen beïnvloeden, en vooral het verdere verloop van je carrière.