▪ Gebruik je hoofd: los de ingewikkelde puzzels op en onderzoek het verleden van Henrietta Kedward.
Word in een levende nachtmerrie gegooid en verken het verleden van Henrietta Kedward in deze ijzingwekkende en steeds veranderende survival-horror met beelden die je de rillingen over je rug doen lopen.
Project Nachtmerries is een groep wetenschappers die zich hebben toegelegd op het bestuderen van het paranormale. Aangezien de gewone analysemethoden te beperkt zijn gebleken om de natuur van deze buitenaardse fenomenen te onderzoeken, hebben ze een nieuwe onderzoeksmethode bedacht. Met een zelf ontworpen apparaat kunnen ze telepathisch begaafde patiënten in een droomstaat brengen, en hun geest verbinden met een vervloekt of kwaadaardig object. Daarmee kunnen ze hun verleden onderzoeken en een einde maken aan het kwaad dat zij belichamen. Jij bent één van die patiënten.
In de eerste fase van het spel, speel jij vanuit de positie van Henrietta Kedward. Je kunt verbinding maken met een kwaadaardige oude vrouw via een kwaadaardig speeltje met een donker verleden, en al snel bevind je je in een nachtmerrie die tijdens haar leven plaatsvindt, omgeven door verschrikkingen en mysterie.
Wanneer je in de nachtmerrie zit, weet je nooit wat er gaat gebeuren, zelfs als je het spel meerdere keren speelt, omdat het spel voortdurend verandert, waarbij gebruik wordt gemaakt van procedureel gegenereerde elementen.