Het veelgeprezen Quake II is een first-person shooter die is ontwikkeld door id Software in 1997 en een geheel nieuwe sciencefictionvertelling en setting introduceert. Ervaar nu de authentieke, verbeterde en complete versie van het origineel.
Geniet van de originele, authentieke versie van Quake II, nu met ondersteuning van HD breedbeeldresolutie, verbeterde modellen, verbeterde animaties van vijanden en 'gore', verbeterd en hersteld AI-gedrag, verbeterde tussenscènes, dynamische en gekleurde belichting, anti-aliasing, scherptediepte, de originele, zware rocksoundtrack door Sonic Mayhem en meer.
De mensheid is in oorlog met de Strogg, een vijandig buitenaards ras dat de aarde heeft aangevallen. Als antwoord hebben de mensen een aanval op de thuiswereld van de Strogg ingezet. Deze aanval is mislukt, maar jij hebt het overleefd. Je bent in de minderheid en slecht bewapend, maar toch moet je je een weg zien te banen door de versterkte militaire installaties om de oorlogsmachine van de vijand uit te schakelen. Alleen zo is de mensheid nog te redden.
Quake II bevat beide originele Missie-packs: “The Reckoning” met 18 campagnelevels en 7 deathmatch-maps, en “Ground Zero” met 15 campagnelevels en 14 deathmatch-maps.
Een gloednieuwe Quake II-ervaring van MachineGames die bestaat uit 28 campagnelevels en één multiplayer deathmatch-map. Diep in de Strogg-ruimte ligt de Machine, een singulariteit die in staat is om de structuur van de werkelijkheid te doen instorten. Vecht door ruimte en tijd om de Strogg-Maker te vinden, deze te vernietigen en het lot van mens en machine te wijzigen.
Geniet van alle 19 campagnelevels, 10 multiplayer deathmatch-maps en een extra, originele soundtrack in deze release van het originele Quake II 64.
Vecht tegen de vijandige Strogg in deze rauwe, militaire scificampagne en uitbreidingen in een online of lokale splitscreen-coöp voor 4 spelers, of doe mee aan pure gevechten in retrostijl met ondersteuning voor 16 spelers (online) of 4 spelers* (lokale splitscreen). Ondersteuning voor bots voor zowel offline als online DM- en TDM-speltypen is aanwezig.
Speel de campagne- en alle uitbreidingspacks coöperatief of ga de directe strijd aan in multiplayermatches met je vrienden, ongeacht het platform!