Alan Shaws dochter is vermist. De enige die zou kunnen helpen om haar te vinden is een kleine muis genaamd Quintus. Ga met dit opmerkelijke duo op zoek naar antwoorden en gebruik hun verschillende afmetingen in je voordeel.
Quintus and the Absent Truth is een avontuur met horrorthema dat wordt verteld in eerstepersoonsperspectief. Voor de puzzels die Alan en Quintus tegenkomen moet je vaak bepalen welk personage je voor de taak gebruikt. Heb je Alans lengte nodig om bij knoppen, schakelaars en voorwerpen te komen die buiten bereik van Quintus zijn, of is er een kleine opening waar Alan niet doorheen kan? Alleen door samen te werken kunnen ze de waarheid achterhalen die ze zoeken.